Κυριακή 12 Απριλίου 2015

Τρία βίντεο από δύο πανέμορφες (παλιά γραμμή Πλαταμώνα και Τεμπών.) αλλά ξεχασμένες διαδρομές!!

Με αφορμή τη πρόσφατη κόντρα ΟΣΕ και Δήμου Δίου - Ολύμπου, αναδημοσιεύουμε τα σχόλια κάποιου προβληματισμένου φίλου που θέλει να παραμείνει ανώνυμος:


Μία νοσταλγική εικόνα που σβήνει σιγά-σιγά.

Δύο διαδρομές που αντί να αξιοποιηθούν έτσι ώστε να αποτελούν τουριστική ατραξιόν και πόλο έλξης τουριστών, αφέθηκαν στην τύχη τους να ρημάζουν και να καταστρέφονται καθώς πλέον αποτελούν ''βορά'' στα πάσης φύσης τοπικά συμφέροντα (ειδικά η γραμμή του Πλαταμώνα) αλλά και στη φθορά του χρόνου.

Greek railways cab view Platamon-Skotina-Leptokaria




Είναι επίσης απορίας άξιο το γιατί αυτές οι δύο γραμμές που πρακτικά αποτελούν παράκαμψη των σηράγγων δεν κρατήθηκαν σε λειτουργία για λόγους ασφάλειας αφού το κόστος συντήρησής τους πιστεύω πως θα ήταν μηδαμινό λόγω της μη χρήσης τους.

Greek railways cab view tempi valley

MOMENTS AT PLATAMONAS 1999-2004

Αλήθεια εσύ σκέφτηκες ποτέ πόσο αξιοποιημένα θα ήταν τα συγκεκριμένα τμήματα εάν ήταν σε ένα άλλο κράτος ; ;    π.χ. Ελβετία, Γερμανία, Γαλλία, κάπου στην Ευρώπη τέλος πάντων. Φαντάζεσαι στα τμήματα αυτά να κυκλοφορεί (σαν τραμ) μια αναπαλαιωμένη αυτοκινητάμαξα τύπου Ferrostaal ;
Πιστεύω πως θα εξυπηρετούσε αφάνταστα τα τοπικά Δημοτικά Διαμερίσματα
σαν τοπική συγκοινωνία ενώ παράλληλα θα παρείχε και ανταπόκριση στα δρομολόγια του κεντρικού άξονα (Προαστιακός). Όσο για τους τουρίστες το καλοκαίρι....θα γινόταν το ''έλα να δεις'' ! !
Και όλα αυτά, έχοντας πάντα στην πίσω πλευρά του μυαλού μας πόσο πιο εύκολη θα ήταν η διαχείριση ενός συμβάντος μέσα σε μία σήραγγα όταν λόγω της παρακαμπτηρίου γραμμής είναι δυνατή η πρόσβαση και από τις δύο πλευρές της.
Το ξέρω πως έγινα κουραστικός γι αυτό και σταματώ εδώ.
Έτσι κι αλλιώς όλα τα παραπάνω είναι ''όνειρα θερινής νυχτός'' κάποιου ρομαντικού αφού πλέον για το όλο θέμα, alea jacta est  δηλαδή ''ο κύβος ερρίφθη''.

Το δικό μας σχόλιο: Μερικές φορές είναι πολύ πιο εύκολο αντί να προσπαθήσεις να λύσεις μια διαφορά δικαστικά (που η ιστορία ανάλογων περιπτώσεων δείχνει ότι τελικά δεν θα λυθεί αλλά θα σέρνεται για πολλά χρόνια στις αίθουσες των δικαστηρίων) να καθίσουν κάποιοι άνθρωποι (αυτοί που λέμε συνήθως αρμόδιοι - δηλαδή η τοπική κοινωνία και ο ΟΣΕ) και να τα βρουν.

Να σκεφτούν δηλαδή και να προτείνουν μια βιώσιμη και κοινά αποδεκτή λύση αξιοποίησης που θα αρέσει σε όλους (τοπική κοινωνία, ΟΣΕ, τουρίστες κλπ) και να την προτείνουν στους παραπάνω (Υπουργείο Μεταφορών και Περιφέρεια Θεσσαλίας) ως έτοιμη κοινή πρόταση που οι τελευταίοι απλά θα πρέπει να προσυπογράψουν και να εγκρίνουν την εφαρμογή της.

μπορεί να είναι πιο απλό από όσο νομίζουμε αρχικά...
Οι Ελβετοί οι Γερμανοί και οι Γάλλοι δεν είναι πιο έξυπνοι από τους Έλληνες απλά έχουν μάθει να συζητάνε και να διαπραγματεύονται μάλλον καλύτερα μεταξύ τους.
Δεν θέλει κόπο θέλει τρόπο και διάθεση... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου