Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015

Αλουμινοθερμικές Συγκολλήσεις Σιδηροτροχιών και απελευθέρωση τάσεων των συνεχώς συγκολλημένων σιδηροτροχιών (Σ.Σ.Σ.)

Στο διπλανό βίντεο απεικονίζεται η διαδικασία συγκόλλησης δυο σιδηροτροχιών. Στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια αλουμινοθερμικές συγκολλήσεις για τη συγκόλληση των σιδηροτροχιών. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα χρησιμοποιούνται χοάνες (καλούπια) μιας χρήσης που προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα τόσο στο χειρισμό τους όσο και στην ποιότητα της συγκόλλησης.










Παλιά η στρώση των σιδηροτροχιών γινόταν αφήνοντας αρµούς ανάµεσα σε

διαδοχικές σιδηροτροχιές. Οι αρµοί αυτοί αναλαµβάνουν την µεταβολή
του µήκους λόγων θερµοκρασιακών µεταβολών




‰ Για να λειτουργεί η σιδηροτροχιά σαν συνεχής δοκός χρειάζεται να
τοποθετηθούν εκατέρωθεν του αρµού και σε επαφή µε τις
σιδηροτροχιές δύο ειδικά τεµάχια που ονοµάζονται αµφιδέτες (γκανάτσες). Οι αµφιδέτες συσφίγγονται µε ειδικά βλήτρα με τις σιδηροτροχιές.





Στα σύγχρονα δίκτυα αποφεύγουμε τη χρήση αμφιδετών και συγκολλούμε τις σιδηροτροχιές ώστε να εξασφαλίσουμε ομαλότερη επιφάνεια κύλισης και πιο άνετο ταξίδι σε υψηλόιτερες ταχύτητες. Οι σιδηροτροχιές δεν μπορούν στα εργοστάσια να γίνουν μεγαλύτερες από 27 μέτρα. Για αυτό συγκολλούνται σε μήκη 250 - 300 μέτρα σε ειδικά αυτοματοποιημένα εργοστάσια, φορτώνονται σε ειδικές αμαξοστοιχίες από επίπεδα φορτηγά, τοποθετούνται στους στρωτήρες και συγκολλούνται επί τόπου με ηλεκτρικό τόξο ή με αλουμινοθερμική μέθοδο. Κατά την συγκόλληση πρέπει να επικρατεί μέση θερμοκρασία.



Αλουμινοθερμική συγκόλληση σιδ-χιων στην γραμμή Ικονίου (φώτο Θοδωρής Τζαβαλάς)







 Ανά ορισμένα χρονικά διαστήματα χαλαρώνονται οι σύνδεσμοι με τους στρωτήρες και θερμαίνονται οι τροχιές στην μέση αυτή θερμοκρασία για την εξουδετέρωση των συστολικών και διαστολικών τάσεων. Η συγκολλημένη τροχιά απαιτεί αυστηρότερη παρακολούθηση στην στρώση από όσο η γραμμή με αρμούς, επειδή είναι απαραίτητο να διατηρείται η καλή σύσφιγξη των συνδέσμων και η σφήνωση του έρματος. Απαιτεί επίσης μεγαλύτερη ποσότητα έρματος επειδή λόγω θερμοκρασίας είναι δυνατόν να προκληθεί απότομη και μεγάλη παραμόρφωση.


Για το λόγο αυτό τοποθετούνται κατά μήκος της γραμμής ειδικές συσκευές διαστολής που παραλαμβάνουν ένα μέρος της διαστολής ή της συστολής. Παρολαυτά απαιτείται η συστηματική παρακολούθηση του φαινομένου ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες του έτους για τον κίνδυνο θερμοκρασιακής παραμορφώσεως της γραμμής η οποία ξεκινά με την οφιοειδή μορφή στην οριζοντιογραφία, εμφανίζει κατόπιν μία απότομη ανύψωση των τροχιών και των στρωτήρων από το έρμα και καταλήγει σε επικίνδυνη στρέβλωση της γραμμής προς τα πλάγια. Κατά τις ψυχρές περιόδους του έτους δημιουργείται κίνδυνος θραύσεως από συστολές (ειδικά στις θέσεις συγκολλήσεως) η οποία δημιουργεί αιφνιδίως μεγάλο χάσμα στην τροχιά. Πάντως με επιμελημένη εργασία και συστηματική παρακολούθηση οι πιθανότητες αυτές περιορίζονται εις το ελάχιστο.


Η απελευθέρωση μιας συνεχούς συγκολλημένης σιδηροτροχιάς έχει ως σκοπό την ομοιόμορφη
κατανομή των εσωτερικών τάσεων για δημιουργία συνθηκών ελεύθερης διαστολής (ή συστολής) σε
όλο το μήκος της.

Η απελευθέρωση της Σ.Σ.Σ. είναι μία εργασία, η οποία αποσκοπεί, μέσω της δημιουργίας
συνθηκών ελεύθερης διαστολής, στο μηδενισμό όλων των τάσεων, οι οποίες ενδέχεται να έχουν
δημιουργηθεί. Πραγματοποιείται ταυτόχρονα και στις δύο τροχιοσειρές, είτε στο σύνολο του μήκους
της Σ.Σ.Σ., που περιλαμβάνεται μεταξύ δύο συσκευών διαστολής (Σ.Δ.), είτε τμηματικά.


Πηγές:
- Α. Καλτσούνης, Λέκτορας, Π. Βυθούλκας, Λέκτορας, Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής - Σιδηροδρομική της Σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου
http://portal.survey.ntua.gr/main/labs/roads/Roads-g_files/Edu-g_files/Edu-72-g_files/4-%20(4.3-4.4)SynistwsesSidhrGrammhs(2).pdf

- Ελλην. wikipedia : Σιδηροτροχιά
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%87%CE%B9%CE%AC

- THERMIT DO BRASIL®: PASSO A PASSO DO PROCESSO DE SOLDA ALUMINOTÉRMICA.
https://www.youtube.com/watch?v=M1tl5v2G03o

- PROCESSO DE SOLDA ALUMINOTÉRMICA
https://www.youtube.com/watch?v=Xbw6PYQXRcI

- Προσωρινές εθνικές τεχνικές προδιαγραφές : Αλουμινοθερμικές Συγκολλήσεις Σιδηροτροχιών
http://www.ggde.gr/dmdocuments/07-07-01-10.pdf

- Απελευθέρωση τάσεων των συνεχώς συγκολλημένων σιδηροτροχιών (Σ.Σ.Σ.)
http://www.inforail-ose.gr/dgMaterial/KK/1/05/%CE%A0%CE%95%CE%A4%CE%95%CE%A0_07_03_03-54.pdf

- Αλουμινοθερμικές συγκολλήσεις Rolf Plötz Elektroschmelze GmbH & Co.KG-Γενικό πληροφοριακό έντυπο
http://www.datarail.gr/index_htm_files/Proplo01.pdf

- Αλουμινοθερμικές συγκολλήσεις Rolf Plötz Elektroschmelze GmbH & Co.KG-Οδηγίες εργασίας για αλουμινοθερμικές συγκολλήσεις τύπου LP
http://www.datarail.gr/index_htm_files/030318%20AA%20LP%20gr.pdf

- Ολλανδία. Ίδρυσαν σχολή συγκόλλησης σιδηροτροχιών
http://sidirodromikanea.blogspot.gr/2012/10/blog-post_3109.html

Σχόλια:
Nondas Moyzes Σχεδόν όλα τα χαλυβουργεια μπορουν να παραδώσουν πλέον μήκη εννιαίας σιδ/χιάς 90-120μ. Το θέμα είναι πώς τα μεταφέρεις, και πόσο κοστίζει αυτό. (Συνηθως τα μεταφορικά καθοριζουν το μειοδότη) Εδώ, τα μεγαλύτερα μήκη παρελήφθησαν στο Ευαγγελισμός-Λεπτοκαρυά και ηταν 54μετρα που κολληθηκαν μεταξυ τους πλέον επιτόπου στο εργοταξιο στρώσης. Συγχαρητηρια για τα αρθράκια αυτά!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου