Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017

Ανοίγει ο φάκελος του ΟΣΕ στη Λάρισα

αναδημοσιεύουμε (με καθυστέρηση ενός μήνα) από την τοπική εφημερίδα Ελευθερία της Λάρισας:

* Βασικό αίτημα παραμένει η παράκαμψη των σιδηροδρομικών γραμμών *Το Κουλούρι προκρίνεται ως λύση για τον εμπορευματικό σταθμό * Κινητικότητα για τις υπόγειες διαβάσεις στις οδούς Αγιάς και Βόλου
Το «πράσινο φως» να ανοίξει εκ νέου ο φάκελος με όλα τα εκκρεμή θέματα του ΟΣΕ στη Λάρισα άναψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης στο περιθώριο της επίσκεψής του την προηγούμενη Πέμπτη στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα –Σκοτίνας.
Ο κ. Σπίρτζης στη διάρκεια του γεύματος στα Αμπελάκια έδειξε ενδιαφέρον για τα θέματα της Λάρισας, με τον δήμαρχο Λαρισαίων κ. Απ. Καλογιάννη να θέτει παρουσία του βουλευτή Νίκου Παπαδόπουλου θέμα ΟΣΕ ζητώντας άμεσα συνάντηση στην Αθήνα προκειμένου να συζητηθούν όλα τα εκκρεμή θέματα του Οργανισμού με τη Λάρισα και να αναζητηθούν λύσεις στα χρονίζοντα προβλήματα.
Ο υπουργός Υποδομών ζήτησε από τον δήμαρχο Λαρισαίων επικαιροποιημένη συνολική πρόταση για τη διευθέτηση όλων των εκκρεμοτήτων αν και εμφανίστηκε ενήμερος για τα βασικά θέματα, με τον κ. Καλογιάννη να αναζητά την ομπρέλα της πολιτικής ηγεσίας για την αποδοχή των προτάσεών του με απώτερο σκοπό την υπογραφή ενός μνημονίου συνεργασίας μεταξύ Δήμου Λαρισαίων και ΟΣΕ για την υλοποίηση όσων συμφωνηθούν.
Η μετακίνηση των σιδηροδρομικών γραμμών εκτός της πόλης παραμένει αδιαπραγμάτευτη αρχή για τον Δήμο Λαρισαίων έχοντας εγκαταλείψει πλήρως το αίτημα της υπογειοποίησης των γραμμών, που θεωρείται πλέον ουτοπικό εξαιτίας τόσο του υψηλού κόστους κατασκευής όσο και των τεράστιων προβλημάτων για τις υπάρχουσες υποδομές –υπόγειες διαβάσεις Φαρσάλων και Σαρίμβεη και φράγμα Γυρτώνης στην έξοδο της πόλης. Η δημοτική αρχή έχει καταλήξει στο αίτημα της μεταφοράς παράλληλα με την παράκαμψη του ΠΑΘΕ, καθώς εκτιμάται ότι αποτελεί πλεονέκτημα ότι για την κατασκευή των γραμμών δεν απαιτούνται απαλλοτριώσεις.
Ο Δήμος Λαρισαίων φαίνεται να προωθεί σε πρώτη φάση τη διέλευση των γραμμών μέχρι τη Λάρισα και ακολούθως την εκτροπή τους στην κατεύθυνση των γραμμών προς Βόλο και με σκοπό να συνδεθεί σε σημείο των υπαρχουσών γραμμών δίπλα στην ΠΑΘΕ ώστε να απελευθερωθεί το τμήμα των σημερινών γραμμών από τον σιδηροδρομικό σταθμό στη Λάρισα μέχρι την έξοδο της πόλης στη Νέα Σμύρνη ώστε να αποδοθεί στην πόλη για την κάλυψη των αναγκών της.
Μπροστά στη συγκεκριμένη πρόταση ο υπουργός Υποδομών προχώρησε ένα βήμα παραπέρα προτείνοντας εκτροπή των δρομολογίων με μετατόπιση των γραμμών πριν την είσοδο της πόλης και στην προτεινόμενη από τον Δήμο κατεύθυνση με την παράλληλη δρομολόγηση μικρού προαστιακού για τη μετακίνηση όσων ταξιδεύουν με προορισμό τη Λάρισα στον σιδηροδρομικό σταθμό. Πρόταση που εξέπληξε ευχάριστα τον δήμαρχο Λαρισαίων και παραμένει στο τραπέζι των συζητήσεων.
ΟΙ ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΒΟΛΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΑΣ
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως από την ΕΡΓΟΣΕ προωθούνται μελέτες για την κατασκευή υπόγειων διαβάσεων στη Βόλου και στην Αγιάς, ένα παλαιότερο αίτημα της πόλης για επίλυση των σοβαρών κυκλοφοριακών προβλημάτων από τη διέλευση των αμαξοστοιχιών από την πόλη.
Η προοπτική κατασκευής των δύο υπόγειων διαβάσεων, που εκτιμάται ότι θα βοηθήσει την πόλη μέχρι να γίνει αποδεκτή και να υλοποιηθεί η μετακίνηση των σιδηροδρομικών γραμμών για την παράκαμψη της Λάρισας, αντιμετωπίζεται θετικά από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
ΤΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
Μεγάλη εκκρεμότητα για τη Λάρισα αποτελεί και η μετακίνηση του εμπορευματικού σταθμού σε περιοχή εκτός της πόλης. Οριστικά παρελθόν αποτελεί, σύμφωνα με διαβεβαιώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της ΓΑΙΟΣΕ Θανάση Σχίζα στον δήμαρχο Λαρισαίων, η προοπτική μετακίνησης στο Βελεστίνο με αποτέλεσμα να προκρίνεται η μεταφορά σε περιοχή του Κουλουρίου σε έκταση του ΟΣΕ αλλά και του Δήμου Λαρισαίων. Ο υπουργός Υποδομών έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη μετακίνηση δεδομένης της κυβερνητικής πρόθεσης να στηρίξει τα θεσσαλικά αγροτικά προϊόντα ως ένα από τους πυλώνες για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.
Στις σκέψεις του Δήμου βρίσκεται και η μετακίνηση του μηχανοστασίου στο χώρο του νέου εμπορευματικού κέντρου, προοπτική που πάντως συναντά αρκετές δυσκολίες εξαιτίας της γαλλικής εταιρίας που διαχειρίζεται το μηχανοστάσιο –οποιαδήποτε κίνηση απαιτεί τη δική της συναίνεση και συμφωνία.
Ανοιχτό παραμένει επίσης το μεγάλο θέμα της αξιοποίησης της περιουσίας του ΟΣΕ με δεδομένη την πρόθεση του Οργανισμού να προχωρήσει την προοπτική κατασκευής εμπορικού κέντρου στον σιδηροδρομικό σταθμό. Προϋπόθεση για την προώθηση αυτού του σχεδιασμού είναι οι χρήσεις γης και ο καθορισμός συντελεστή δόμησης από την πλευρά του Δήμου. Ανώτατα στελέχη του Δήμου αλλά και ο ίδιος ο δήμαρχος έχουν διαμηνύσει σε κάθε κατεύθυνση ότι οι συντελεστές δόμησης και η απελευθέρωση των δεσμευμένων οικοπέδων του ΟΣΕ θα εξεταστούν ως τμήμα μιας συνολικής συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών.
Στις προθέσεις του δημάρχου Λαρισαίων είναι μια συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε σύντομο χρονικό διάστημα με αντικείμενο μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση των θεμάτων της Λάρισας που αφορούν στον ΟΣΕ με σκοπό την επίτευξη μιας συμφωνίας που θα επιβεβαιωθεί με την υπογραφή ενός μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών. Ένα μνημόνιο που θεωρείται προϋπόθεση για την ανάθεση σκοπιμότητας και ακολούθως των χρηματοδοτικών πηγών για την υλοποίηση των συμφωνηθεισών λύσεων.
«Είναι η πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια που προωθείται μια σοβαρή προσπάθεια με διαδικασία συνομολόγησης απέναντι στις ατέλειωτες συζητήσεις αλλά χωρίς αντίκρισμα του παρελθόντος» δήλωσε στην «Ε» ερωτηθείς σχετικά με τις συζητήσεις γύρω από τον ΟΣΕ ο δήμαρχος Λαρισαίων. Αισιόδοξος για την έκβαση του εγχειρήματος δεδομένων των απόψεων του υπουργού για πολλά από τα θέματα, που βρίσκονται στο τραπέζι, όπως αποδείχθηκε από τη συζήτηση στα Αμπελάκια.
Του Δημ. Κατσανάκη

Πηγή:
- Ανοίγει ο φάκελος του ΟΣΕ στη Λάρισα
http://www.eleftheria.gr/%CE%BB%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B1/item/150879-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%AF%CE%B3%CE%B5%CE%B9-%CE%BF-%CF%86%CE%AC%CE%BA%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BF%CF%83%CE%B5-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BB%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B1.html


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου