Δευτέρα 16 Απριλίου 2018

Αυτή είναι η μελέτη για το City Train της Θεσσαλονίκης (χάρτης)

 Τι προβλέπει η προμελέτη του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Δύο κλάδοι, ο ένας θα ξεκινάει από Σίνδο, ο άλλος από Διαβατά- Σύνδεση και με λιμάνι.

Ολοκληρώθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ και παραδόθηκε στο αρμόδιο υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, η προμελέτη του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου ή αλλιώς του λεγόμενου City Train της Θεσσαλονίκης, ενός σημαντικού συγκοινωνιακού έργου το οποίο θα εξυπηρετήσει περιοχές με σημαντική επιχειρηματική δραστηριότητα αλλά και μεγάλες οικιστικές συγκεντρώσεις, όπως Σίνδος,  Διαβατά, Μενεμένη, Κορδελιό, Επτάλοφο, ενώ προβλέπεται σύνδεση και με το Λιμάνι, στο ύψος της οδού Σαλαμίνος.



Η προμελέτη της ΕΡΓΟΣΕ, που λαμβάνει υπόψη της τις μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη, προτείνει την αξιοποίηση του υφιστάμενου δικτύου του ΟΣΕ, τμήματα του οποίου είναι μη ενεργά, αλλά και σε επόμενη φάση, δημιουργία νέων γραμμών και στάσεων.

Πιο συγκεκριμένα, η Μελέτη χωρίζει τον Δυτικό Προαστιακό σε δύο φάσεις. Στην Α Φάση, προτείνεται, μετά από διαβούλευση με τις οικείες δημοτικές αρχές, να ενταχθούν 12 στάσεις, ενώ για την Β Φάση προτείνονται επιπλέον 4 στάσεις, για τις οποίες θα πρέπει να κατασκευαστεί νέα σιδηροδρομική γραμμή, σε συνδυασμό με τις επεκτάσεις του Μετρό.

 Δύο αφετηρίες και δύο τερματικοί σταθμοί

Ο Δυτικός Προαστιακός, σύμφωνα με την προμελέτη, θα έχει δύο κλάδους και δύο αφετηρίες, η μία θα είναι στο Σ.Σ. Σίνδου όπου άλλωστε υπάρχει και λειτουργεί στάση του προαστιακού Θεσσαλονίκη – Λάρισα και η άλλη αφετηρία, στα Διαβατά. Από την περιοχή των Διαβατών περνάνε οι γραμμές Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη.

Ο κλάδος που θα έχει αφετηρία στη Σίνδο, θα συνεχίζει προς Καλοχώρι. Μετά από πρόταση του Δήμου Δέλτα ο σταθμός χωροθετείται στη θέση «Πυρίτσα», σε προέκταση της οδού Πόντου.

Στη συνέχεια, οι δύο κλάδοι που θα χρησιμοποιούν τις Γραμμές ‘4’ και ‘5’, συνεχίζουν με κατεύθυνση προς το Ν.Σ.Σταθμό Θεσσαλονίκης, με επόμενη στάση την «Ελευθέριο – Κορδελιό», που χωροθετείται στο σύμπλεγμα Σταθμού Διαλογής Θεσσαλονίκης,στο ύψος της οδού Αθ. Διάκου.

Ακολούθως, η επόμενη στάση «Επτανήσου», στον Εύοσμο πλέον, χωροθετείται νοτίως της οδού Μοναστηρίου στην περιοχή Μυτιληνάκια. Μετά την στάση «Επτανήσου» οι δύο κλάδοι «χωρίζουν», ο ένας κινείται σε ευθεία και βορείως της Μοναστηρίου με κατεύθυνση τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και ο άλλος, παίρνει νότια κατεύθυνση προς τη Νέα Δυτική Είσοδο της πόλης και τον Λιμάνι.

Δείτε την εικόνα με τον χάρτη σε πλήρη ανάλυση εδώ.



Η όδευση του βόρειου κλάδου

Ο βορειότερος κλάδος κάνει επόμενη στάση στη «Μενεμένη», κοντά στην οδό Αγίας Παρασκευής, στην κύρια γραμμή προς και από τον Επιβατικό Σταθμός Θεσσαλονίκης.  Ακολουθεί η στάση «Μηχανοστάσιο», στο ανατολικό άκρο του Μηχανοστασίου Θεσσαλονίκης , με τον συγκεκριμένο κλάδο να καταλήγει στον Επιβατικό Σ.Θ.

Ο νότιος κλάδος του City Train, μετά την «Επτανήσου», θα κάνει στάση στο σταθμό ΚΤΕΛ ¨Μακεδονία¨, όπου προτείνεται να χωροθετηθεί στην περιοχή των ισόπεδων διαβάσεων, των κλάδων της Λεωφόρου Δενδροποτάμου με τη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Ειδομένης. Επόμενη στάση, η «Κωλέττη», προτείνεται να χωροθετηθεί ακριβώς πριν την είσοδο του Εμπορικού Σταθμού, στο τέρμα της οδού Τσόντου.

Επόμενη και προτελευταία στάση θα είναι η «Παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός», ενός του Σταθμού. Η στάση θα έχει άμεση πρόσβαση στην κεντρική διασταύρωση 26ης Οκτωβρίου και Σταθμού (Δικαστήρια). Σημειώνεται ότι ο Εμπορικός Σταθμός ή Π.Σ.Σ. αποτελεί την αφετηρία της γραμμής Θ-Ε, Θεσσαλονίκης – Ειδομένης. Η γραμμή διαθέτει σε όλο το μήκος ηλεκτροκίνηση.

Ο νότιος κλάδος, συνεχίζει με κατεύθυνση το Λιμάνι. Σήμερα δεν υφίσταται γραμμή προς τη θέση όπου προτείνεται η δημιουργία της τερματικής στάσης του δεύτερου κλάδου, αλλά η στάση «Λιμένας»  κρίθηκε ότι πρέπει να ενταχθεί στην Α΄ Φάση ανάπτυξης του δικτύου λόγω της μεγάλης αναμενόμενης κίνησης, αλλά και της σχετικής ευκολίας μελέτης και κατασκευής.

Η Στάση προτείνεται να χωροθετηθεί στο ύψος της διασταύρωσης Καρατάσου και Σαλαμίνος, ώστε να επιτυγχάνεται άμεση πρόσβαση στους προβλήτες 1 και 2, στα Λαδάδικα και στην Πλ. Ελευθερίας. Η όδευση της γραμμής θα είναι κατά μήκος της περίφραξης του Λιμένα.

Για τη Β Φάση του Δυτικού Προαστιακού προτείνεται η κατασκευή γραμμής (στο μεγαλύτερο μέρος δεν υπάρχει επιδομή του ΟΣΕ)  προς το πρώην Στρατόπεδο Παύλου Μελά και η κατασκευή 4 στάσεων, των «Εύοσμος», «Αμπελόκηποι», «Γήπερο», «Λαγκαδά». Η όδευση αυτή θα περνάει ανάμεσα από τα στρατόπεδα Παπακυριαζή και Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Ζητούμενο τα κονδύλια

Το έργο, για να έχει κάποια τύχη υλοποίησης, θα πρέπει να πάρει το «πράσινο φως» από το Υπουργείο, να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης, που σημαίνει ότι θα πρέπει προηγουμένως να έχει εξασφαλισθεί το κονδύλιο για αυτή. Τα σιδηροδρομικά έργα, επειδή είναι υψηλού κόστους, καθυστερούν πολύ να γίνουν, ενώ πολλά από αυτά που μελετώνται δεν υλοποιούνται. Εκτιμάται ότι από τα 10 έργα που μελετώνται, τα 3 ή 4 περνάνε στο στάδιο της κατασκευής.

Στα θετικά υπέρ της λειτουργίας του Δυτικού Προαστιακού είναι η δυνατότητα αξιοποίησης υφιστάμενου τροχαίου υλικού, των ντιζελοκίνητων αυτοκινηταμαξών rail buses, που χρησιμοποιούνται σε περιοχές του δικτύου το ΟΣΕ όπως στο Κιάτο – Ροδοδάφνη στο οποίο θα εφαρμοστεί ηλεκτροκίνηση.

Πηγή:
- Αυτή είναι η μελέτη για το City Train της Θεσσαλονίκης (χάρτης)
http://www.voria.gr/article/enoni-sindo-me-limani-o-ditikos-proastiakos-tis-thessalonikis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου