Χιλιάδες επισκέπτες στο Μουσείο Κυπριακού Σιδηροδρόμου
Χιλιάδες επισκέπτες δέχεται καθημερινά το Μουσείο Κυπριακού Σιδηροδρόμου, που βρίσκεται στην Ευρύχου, τα εγκαίνια του οποίου τελέστηκαν στις εννέα Σεπτεμβρίου. Το μουσείο παρουσιάζει την ιστορία του κυπριακού τρένου, που ταξίδευε από την Αμμόχωστο μέχρι τη Μόρφου.
Λεωφορεία με συνταξιούχους, μαθητές, και οργανωμένα σύνολα, καταφτάνουν καθημερινώς στο Μουσείο Κυπριακού Σιδηροδρόμου, που έχει στηθεί στην Ευρύχου. Το Τμήμα Αρχαιοτήτων κήρυξε τον παλιό σταθμό του τρένου στην Ευρύχου σε αρχαίο μνημείο το 2002, και το 2005 άρχισαν οι εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης.
Λεωφορεία με συνταξιούχους, μαθητές, και οργανωμένα σύνολα, καταφτάνουν καθημερινώς στο Μουσείο Κυπριακού Σιδηροδρόμου, που έχει στηθεί στην Ευρύχου. Το Τμήμα Αρχαιοτήτων κήρυξε τον παλιό σταθμό του τρένου στην Ευρύχου σε αρχαίο μνημείο το 2002, και το 2005 άρχισαν οι εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης.
Μουσείο Κυπριακού Σιδηρόδρομου (αφιέρωμα-φωτορεπορτάζ) !
Αναδημοσιεύουμε από το ιστολόγιο "Μηχανοδηγοί ΤΡΑΙΝΟΣΕ":
Αν και η ιδέα για κατασκευή σιδηροδρόμου στη Κύπρο υπήρχε απο το 1878, απο τον πρώτο Βρετανό Ύπατο Αρμοστή Sir Garnet Wolseley, εξαιτίας της αβεβαιότητας για την παραμονή των Βρετανών στο νησί δέν......
μπήκε σε εφαρμογή μέχρι το 1903 όπου υπέβαλε αίτηση για την κατασκευή του ο Frederic Shelford εκ μέρους των Crown Agents.
Ο Κυπριακός Κυβερνητικός Σιδηρόδρομος (Κ.Κ.Σ), που λειτούργησε από τις 21 Οκτωβρίου του 1905 μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 1951 κάλυπτε μια διαδρομή από την Αμμόχωστο στα ανατολικά μέχρι τη Μόρφου στα δυτικά περνώντας από τη Λευκωσία. Τα τμήματα του σιδηροδρόμου κατασκευάστηκαν σταδιακά και το τελίκο συνολικό μήκος του ήταν 122 χλμ. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του μετέφερε 7.348.643 επιβάτες χωρίς να λογαρίασουμε αυτούς που δεν πλήρωσαν εισιτήριο, και 3.199.934 τόνους φορτίου. Από το σταθμό εκείνο επέζησε μόνο το κυρίως κτίριο, που συντηρήθηκε και αποκαταστάθηκε από το Τμήμα Αρχαιοτήτων.
Η ύπαρξη του σιδηροδρόμου διαμόρφωσε τη ζωή των Κυπρίων και συνέβαλε τα μέγιστα στην οικονομική ανάπτυξη του νησιού Ωστόσο, στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του, αρκετοί τον έβλεπαν περισσότερο ως θέαμα παρά ως μεταφορικό μέσο, γι’ αυτό άλλωστε και συνωστίζονταν κάτω από τις γέφυρες για να τον «θαυμάσουν»
Εγκαινιάζεται το Μουσείου Κυπριακού Σιδηρόδρομου! (Παρασκευή 9-9-2016) Δείτε φωτογραφίες!!!
Ο Κυπριακός Κυβερνητικός Σιδηρόδρομος που λειτούργησε από το 1905 μέχρι το 1951, κάλυπτε τη διαδρομή από την Αμμόχωστο στα ανατολικά μέχρι τη Μόρφου στα δυτικά, περνώντας από τη Λευκωσία.
Από τη Μόρφου ξεκινούσε το τρίτο τμήμα του Κυπριακού Κυβερνητικού Σιδηροδρόμου, το οποίο κατέληγε στο νότιο τερματικό σταθμό της Ευρύχου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου